نحوه ضربه زدن به گيتار كلاسيك توسط دست راست، آپوياندو نوازي

گيتار كلاسيك ، آموزش گيتار كلاسيك،فيلم آموزش گيتار زدن كلاسيك، كتاب آموزش گيتار كلاسيك

نحوه ضربه زدن به گيتار كلاسيك توسط دست راست، آپوياندو نوازي

۵,۵۵۹ بازديد

در گيتار كلاسيك به دو طريق با انگشتان دست راست به سيم ها ضربه مي زنيم:

نحوه ضربه زدن به گيتار كلاسيك توسط دست راست، آپوياندو نوازي

  1. Apoyando  - آپوپاندو  -  Rest Stroke - ضربه تكيه
  2. Tirando تيراندو - Free Stroke - ضربه آزاد
در اين درس نحوه نواختن آپوياندو بررسي خواهيم نمود.
 
به اين دليل به اين ضربه تكيه مي گوئيم، زيرا زمانيكه انگشت يك سيم را مي نوازد، بر روي سيم بعدي قرار مي گيرد و به آن تكيه مي كند. در ضربه آپوياندو انگشت از مفصل اول خود نيرو گرفته و پس از ضربه زدن بدون حركت دايره اي شكل مستقيما بر روي سيم بالاتر تكيه خواهد نمود. وقتي به سيم ضربه مي زنيد، اجازه دهيد كه بند انگشت شما كمي بشكند و و سپس روي گوشت تقريبا به فاصله چند ميليمتر از نوك انگشت بروي سيم بعدي متوقف شود.

در ابتدا كار آپويندو نوازي را فقط با انگشت i,m انجام خواهيم داد و در مراحل بالاتر و پيشرفت شما، پس از بدست آوردن مهارتهاي كافي اين تكنيك را با تركيبهاي مختلف از دست راست تمرين مي كنيم، يعني نه تنها با i,m بلكه با m,a - i,a نيز اين تكنيك را انجام مي دهيم.

نكته مهم اينكه در هنگام نواختن ضربات تكيه، اين است كه بطور مثال وقتي انگشت i شما به سيم اول ضربه مي زند، و روي سيم دوم مي نشيند، انگشت m شما نزديك سيم و آماده نواختن مي شود و وقتي انگشت i از روي سيم دوم كه به آن تكيه كرده بود بلند مي شود، m مرحله ضربه زني را انجام داده و اين بار انگشت i منتظر مي شود تا حركت خود را دوباره شروع كند، وقتي بتدريج در اين كار مهارت پيدا نموديد، دو انگشت شما حركتي سيار مانند قدم زدن با دوپا را پيدا خواهد نمود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.